18 november 2017

Wijkverpleging

We zijn ontzettend blij dat het gelukt is de bezuiniging op wijkverpleegkundige tegen te houden.

In het Regeerakkoord van de nieuwe regering stond een bezuiniging van 100 miljoen. En dat vonden wij schandalig. Juist nu er weer geld is om te investeren is dit niet uit te leggen. Steeds meer mensen blijven tot op hoge leeftijd thuis wonen en hebben thuis verzorging nodig. Wijkverpleegkundigen hebben het nu al zo zwaar door gebrek aan tijd en te weinig collega’s. En dan te bedenken dat het nieuwe kabinet wel geld heeft om miljardencadeaus uit te delen aan multinationals en buitenlandse beleggers.

Zeker zijn van goede zorg, dicht in de buurt en ook thuis. En dus zeker zijn van goede wijkverpleging. Dat is wat de PvdA wil, voor iedereen. We zijn dan ook ontzettend blij dat het gelukt is de bezuiniging op wijkverpleegkundige tegen te houden.

Dat is een overwinning voor de ouderen, gehandicapten en chronisch zieken die van deze zorg afhankelijk zijn. Een overwinning voor al die wijkverpleegkundigen die dit belangrijke werk met hart en ziel doen. Niet alleen landelijk werken we keihard om Nederland een warm hart te laten houden voor de goede zaak. Voor dat wat jij en ik, wij, belangrijk vinden in Heerhugowaard en de rest van de wereld.