Door Stefan Brau op 13 maart 2013

Stefan Brau nieuwe fractievoorzitter PvdA Heerhugowaard

Stefan Brau (35) uit Heerhugowaard heeft op 12 maart 2013 de voorzittershamer overgenomen van Annette Valent.

Hij is door de fractie gekozen tot fractievoorzitter van de PvdA Heerhugowaard. Hij volgt Annette Valent op, die zich als doorgewinterd fractielid zal blijven inzetten voor een sterk en sociaal Heerhugowaard.

Stefan Brau en de overige fractieleden zijn dankbaar voor de wijze waarop Annette Valent deze functie de afgelopen vier jaar heeft ingevuld.

Veel zin in nieuwe functie
Stefan geeft aan veel zin te hebben in deze “nieuwe verantwoording”. Als voorzitter van de fractie zal hij de succesvolle koers van Annette blijven volgen en hier en daar wat andere accenten aanbrengen.

Een positief kritische houding ten opzichte van lokale aangelegenheden waarbij het belang van de burgers zorgvuldig moet worden afgewogen ten opzichten van de financiële belangen. Maar ook kijkend en luisterend met  het hart voor hen die het minder getroffen hebben.  Stefan zoekt dus naar dit realistische evenwicht.

Stefan Brau is sinds 2002 actief in de PvdA fractie. In de eerste jaren als ondersteunend medewerker. Hij heeft bijvoorbeeld jarenlang de fractievergaderingen genotuleerd. En sinds 2006 als raadslid voor de PvdA. Bij de laatste verkiezingen van 2010 werd hij opnieuw gekozen en was tot maart 2013 als vicefractievoorzitter.

Stefan Brau

Wat is jouw functie binnen de PvdA? Fractielid (fractievoorzitter), commissies Stadsontwikkeling, Stadsbeheer en Middelen. Welk moment heeft jou doen besluiten politiek actief te worden? Het moment dat de sociaaldemocratie het moeilijk had door de opkomst van het populisme in 2002. Wie zijn jouw politieke voorbeelden? Ik heb erg veel respect voor mensen die het niet

Meer over Stefan Brau